Om klubben

Navnet på vores klub er Haderslev Ninjutsu Klub – Bujinkan Tatsujin Dojo (武神館達人道場)

Klubbens mission er at videregive den viden der findes i de nedenstående traditioner, og samtidigt udvikle os hen imod at blive ”Tatsujin”, fuldstændigt selvrealiserede mennesker gennem træningen i Bujinkan Budo Taijutsu. Et selvrealiseret menneske kender og udnytter sit fulde menneskelige potentiale til at leve et naturligt, sundt, og lykkeligt liv, til gavn for samfundet.

Bujinkan (武神館) betyder ”den guddommelige krigers træningshal”, og er vores globale organisation, som er stiftet af vores stormester, Dr. Masaaki Hatsumi, Soke (overhoved) for følgende ni historiske kampkunstskoler (Ryu-ha):

Tatsujin (達人)kan have to betydninger, alt efter hvilke tegn der anvendes: den hyppigste er mester eller ekspert, men kan også betyde et fuldkomment selvrealiseret menneske. Begge dele er mål med vores træning, og derfor et passende navn til vores klub.

Dojo(道場) betyder træningssal, og et den normale betegnelse for en japansk kampkunsts træningssted. En Dojo kan også være inde i en selv, så det er mentaliteten og ånden der afgør om noget er en dojo eller blot en gymnastiksal.

Læs evt. mere om Bujinkan, Dr. Masaaki Hatsumi og Dojobegrebet på wikipedia

Klubbens historie:
Bujinkan Tatsujin Dojo er stiftet i 2011, som markering af vores instruktørs 25 års jubilæum i Bujinkan, og samtidige udnævnelse til den højest opnåelige grad i Bujinkan 15. dan (på japansk Judan Kugyo)

Vi har trænet som Sanshin Dojo siden 2007 i Kolding og siden 2010 i Haderslev, og er en del af det nationale samarbejde, som kan ses på Bujinkan.dk

Klubben er en godkendt forening i Haderslev kommune, med vedtægter og bestyrelse.

Se mere om hvordan vi træner her